DESPRE PROIECT
Ideea acestui proiect a plecat de la o premisă. Și anume că în actualele vremuri când sintagma „analfabetism funcțional” descrie tot mai mulți elevi, școala este caracterizată printr-o ultra-teoretizare iar tinerii ies de pe băncile școlilor fără a fi cu adevărat pregătiți pentru viață sau pentru accesul pe piața muncii.
S-a plecat de la un top făcut public anual în cadrul Forumului economic de la Davos, un top al competențelor necesare pentru viața în societatea contemporană. Într-o epocă în care aproape toate activitățile umane pot fi realizate cu ușurință de mașini… iar creativitatea este cea care face diferența.
Dacă în 2015, în topul realizat la Davos creativitatea se afla pe al zecelea loc din zece, în topul competențelor necesare pentru piața muncii, în 2020 același forum situează creativitatea pe locul al treilea din 10, după rezolvarea problemelor complexe și gândirea critică.
Așadar, pentru a accede pe piața muncii, tinerii trebuie să-și stimuleze creativitatea și să-și dezvolte abilități de viață.