DESPRE PROIECT

Ideea acestui proiect a plecat de la o premisă. Și anume că în actualele vremuri când sintagma „analfabetism funcțional” descrie tot mai mulți elevi, școala este caracterizată printr-o ultra-teoretizare iar tinerii ies de pe băncile școlilor fără a fi cu adevărat pregătiți pentru viață sau pentru accesul pe piața muncii.

S-a plecat de la un top făcut public anual în cadrul Forumului economic de la Davos, un top al competențelor necesare pentru viața în societatea contemporană. Într-o epocă în care aproape toate activitățile umane pot fi realizate cu ușurință de mașini… iar creativitatea este cea care face diferența.

Dacă în 2015, în topul realizat la Davos creativitatea se afla pe al zecelea loc din zece, în topul competențelor necesare pentru piața muncii, în 2020 același forum situează creativitatea pe locul al treilea din 10, după rezolvarea problemelor complexe și gândirea critică.
Așadar, pentru a accede pe piața muncii, tinerii trebuie să-și stimuleze creativitatea și să-și dezvolte abilități de viață.

0

din elevii din România ies de pe băncile școlii fără să știe cu adevărat care le este drumul în viață.

0

dintre elevii din sistemul educațional românesc sunt considerați analfabeți funcționali și nu din vina lor, ci pentru că sunt practic obligați să tocească la materii care nu au aplicabilitate și în viața reală.

Situația este similară și în Ucraina, astfel că acest proiect a fost gândit să fie unul transfrontalier, pentru a veni în întâmpinarea elevilor și cadrelor didactice din două țări învecinate.

OBIECTIVELE PROIECTULUI

Proiectul CreaFuture - creativitate pentru acces pe piața muncii are ca obiectiv general creșterea accesului tinerilor din Botoșani (România) și Cernăuți (Ucraina) pe piața muncii și dezvoltarea abilităților lor de viață și a creativității prin cooperarea transfrontalieră în domeniul educației, până în 2024.

OBIECTIV 1

Cresterea capacității a 80 de actori educaționali din Botoșani (România) și Cernăuți (Ucraina) de a preda abilitățile de autocunoaștere și creativitate viitorilor absolvenți care se pregătesc să intre pe piața muncii, în cele 12 luni de la implementare a proiectului.

Este vorba despre 80 de cadre didactice și reprezentanți ONG din județul Botoșani și regiunea Cernăuți, câte 40 pentru fiecare locație, care vor participa la cursuri gratuite de dezvoltare a cunoștințelor în domeniul creativității și al abilităților de viață. Cursurile vor fi susținute la Botosani și la Cernăuți de 1 formator și 2 consilieri de dezvoltare personală din echipa B-Right Media. Partenerii din Botoșani și din Cernăuți se vor implica în activitatea de selectare a cadrelor didactice ce vor participa la cursuri și în organizarea logistică a acestora.

OBIECTIV 2

Dezvoltarea unui instrument comun pentru accesul pe piața muncii în zona transfrontalieră - Botoșani (România) și Cernăuți (Ucraina), în cele 12 luni de la implementarea proiectului

Fiecare dintre absolvenții cursului va depune, în urma laboratoarelor nonformale, un proiect individual în care își vor impărtăși experiența. Proiectele individuale vor fi reunite într-o broșură de bune practici ce va fi distribuită în cele 2 țări și va fi disponibilă pe site-ul proiectului.

OBIECTIV 3

Înființarea unei comunități transfrontaliere de specialiști în creativitate și abilități de viață în zona Botoșani (RO) și Cernăuți (UA) pe baza principiului 3 C (comunicare - cooperare - comunitate), în cele 12 luni de proiect

⇒ Finanțator: Uniunea Europeană, Instrumentul European de Vecinătate
⇒ Programul Operațional Comun România - Ucraina 2014-2020
⇒ Beneficiarul proiectului: Asociația B-Right Media din Botoșani
⇒ Parteneri: Centrul Bucovinean de Artă pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Româneşti Cernăuţi, Casa Corpului Didactic Botoșani, Liceul de Artă nr. 5 Cernăuți

Bugetul aprobat: 220.197 euro
Durata proiectului: 12 luni

TOP